Новини


"Покладатися на закони і до того ж розуміти їх положення - тільки так можна домогтися згоди." - Сюнь-цзи


Новації адміністративного процесу

03 травня 2017р.

Для уникнення прогалин і підвищення ефективності правосуддя було розроблено законопроект № 6232, який передбачає нову редакцію трьох основних процесуальних кодексів: Господарського процесуального кодексу України, Цивільного процесуального кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства України.

Що стосується адміністративного процесу, юридична компанія «ДП груп» вказує на важливість таких нововведень:

  • звернення до Верховного Суду України щодо розгляду питання про конституційне подання суд може направити тільки після винесення рішення;
  • залучення та розвиток електронного суду - новітнього та ефективного засобу забезпечення доступу до правосуддя;
  • юрисдикція (об'єднане з «підсудністю» поняття): предметна і територіальна. Останню завжди вибирає позивач (якщо це не суб'єкт владних повноважень - він зобов'язаний судитися за місцем знаходження відповідача);
  • при оскарженні рішення суб'єкта владних повноважень саме він повинен надати докази, що підтверджують його правоту;
  • термін звернення суб'єкта владних повноважень до суду зменшений до 3 місяців;
  • поділ справ на типові, зразкові і незначні. За новим кодексом спрощене провадження стане загальним правилом, загальне провадження будуть здійснюватися в передбачених законом випадках і в складних справах, адже на сьогодні більшість справ, що розглядаються адмінсудами, є малозначущими (соціальні спори, питання публічної служби, припинення підприємницької діяльності, незначні стягнення і т.д.);
  • терміни розгляду адміністративних справ, які повинні задовольнити громадян: загальне провадження - 120 днів, спрощене - 60, малозначущі спори - 30 днів;
  • розгляд типових, і як наслідок, зразкових спорів. Так, 10 і більше схожих справ, які перебувають у провадженні суду, тягнуть за собою розгляд зразкової справи, по якій будуть вирішуватися типові.

Поруч зі змінами Кодексу адміністративного судочинства України, передбачені інші важливі нововведення, зокрема, передбачено кримінальну відповідальність за введення суду в оману, крім того, до дисциплінарної відповідальності притягатимуть держслужбовців, які ігнорують правові позиції Верховного суду України.